کامپیوتر و جزوه و دیگر چیزها-کتاب FPGA-جزوه flstudio-خودهیپنوتیز

دانلود جزوه و دیگر چیزها-کتاب FPGA-جزوه flstudio-خودهیپنوتیز

کامپیوتر و جزوه و دیگر چیزها-کتاب FPGA-جزوه flstudio-خودهیپنوتیز

دانلود جزوه و دیگر چیزها-کتاب FPGA-جزوه flstudio-خودهیپنوتیز

یک کتاب دیگر از نابغه الکترونیک-مالوینو Electronic principles

آلبرت مالوینو یکی از محبوب ترین نویسندگان کتابهای  دیجیتال و الکترونیک است. او در سال 1977 کتابی به نام Digital computer electronics منتشر کرد که در آن کتاب علاوه بر ذکر موارد خاص دیجیتال، سه پردازنده ی آموزشی به نام های SAP-1 و SAP-2 و SAP-3 را ارائه کرد که sap-1 یک پردازنده ی آموزشی ساده بود که فقط 5 دستورالعمل داشت و حلقه های تکرار را در نظر نمی گرفت اما مالوینو جزئیات کامل پیاده سازی این پردازنده با آی سی های TTL استاندارد را شرح داده است.

sap-2 یک پردازنده با مجموعه دستورات کاملتر بود که بر مبنای دستورالعملهای پردازنده اینتل 8085 طرح شده بود. حلقه های تکرار را نیز در بر می گرفت و دارای 2 پورت ورودی و 2 پورت خروجی بود. یک صفحه کلید می توانست برای ورود اطلاعات به پردازنده بکار گرفته شود. صفحه کلید با استفاده از تکنیک handshaking به پردازنده اطلاعات را مخابره می کرد. برای سپ-3 فقط مجموعه دستورالعمل طراحی شده بود و معماری آن در کتاب مذکور نیامده است.

هدف من از ذکر این مطالب این بود تا بگم چه خاطره خوبی از این کتاب دارم که بسیاری از تکنیک های پنهان طراحی کامپیوترها را در اختیار خواننده قرار می دهد. آخرین ویرایش این کتاب در سال 1991چاپ شد ولی هنوز هم در دانشگاهها بای تدریس بکار گرفته می شود.

اما اخیرا کتاب دیگری از مالوینو MALVINO با نام Electronic Principles ویرایش هفتم پیدا کردم به همه ی اساتید و داشجویان برق و کامپیوتر پیشنهاد می کنم از این کتاب استفاده کنند. من این کتاب را نخوندم اما با شناختی که از ملوینو بدست آوردم مطمئنم که این کتاب بسیار مفید است.

لینک دانلود کتاب در آدرس های زیر آمده است. بعد از دانلود بخش های کتاب را با استفاده از Winrar به هم پچسبانید. حجم کل 50 مگابایت است.


دانلود قسمت اول

دانلود قسمت دوم

نظرات 1 + ارسال نظر
ali pourgholam چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:54 ب.ظ http://www.hamdelanejavan.blogfa.com

استاد ایملتون را بدین تا براتون پروژه رو بفرستی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد