کامپیوتر و جزوه و دیگر چیزها-کتاب FPGA-جزوه flstudio-خودهیپنوتیز

دانلود جزوه و دیگر چیزها-کتاب FPGA-جزوه flstudio-خودهیپنوتیز

کامپیوتر و جزوه و دیگر چیزها-کتاب FPGA-جزوه flstudio-خودهیپنوتیز

دانلود جزوه و دیگر چیزها-کتاب FPGA-جزوه flstudio-خودهیپنوتیز

سندی مشروح در باره تاریخچه محاسبات و کامپیوتر

از lecture های پروفسور میروسلاو ملک، M. Malek از دانشگاه برلین در باره ی روند رشد محاسبات تا پیدایش کامپیوترهای امروزی که به ترتیب تاریخ مرتب شده است.


دانلود


بخشی از این سند در زیر بصورت عکس آمده:



================================================================






=========================================================

یک کتاب فوق العاده برای الکترونیک دیجیتال و معماری کامپیوتر

این کتاب اثر Mark Blach سال    2003است که از چهار بخش، PART، تشکیل شده است که هر PART از چند فصل تشکیل شده است:

PART 1: Digital Fundamentals

PART 2: Advanced Digital Systems

PART 3: Analog Basics for Digital Systems

Part 4: digital system design in practice

نام کامل این کتاب: Complete Digital design: a comprehensive guide to digital electronics and  computer system architecture  

این کتاب را از آدرس زیر دانلود کنید:

                          دانلود کتاب

.


یک کتاب دیگر از نابغه الکترونیک-مالوینو Electronic principles

آلبرت مالوینو یکی از محبوب ترین نویسندگان کتابهای  دیجیتال و الکترونیک است. او در سال 1977 کتابی به نام Digital computer electronics منتشر کرد که در آن کتاب علاوه بر ذکر موارد خاص دیجیتال، سه پردازنده ی آموزشی به نام های SAP-1 و SAP-2 و SAP-3 را ارائه کرد که sap-1 یک پردازنده ی آموزشی ساده بود که فقط 5 دستورالعمل داشت و حلقه های تکرار را در نظر نمی گرفت اما مالوینو جزئیات کامل پیاده سازی این پردازنده با آی سی های TTL استاندارد را شرح داده است.

sap-2 یک پردازنده با مجموعه دستورات کاملتر بود که بر مبنای دستورالعملهای پردازنده اینتل 8085 طرح شده بود. حلقه های تکرار را نیز در بر می گرفت و دارای 2 پورت ورودی و 2 پورت خروجی بود. یک صفحه کلید می توانست برای ورود اطلاعات به پردازنده بکار گرفته شود. صفحه کلید با استفاده از تکنیک handshaking به پردازنده اطلاعات را مخابره می کرد. برای سپ-3 فقط مجموعه دستورالعمل طراحی شده بود و معماری آن در کتاب مذکور نیامده است.

هدف من از ذکر این مطالب این بود تا بگم چه خاطره خوبی از این کتاب دارم که بسیاری از تکنیک های پنهان طراحی کامپیوترها را در اختیار خواننده قرار می دهد. آخرین ویرایش این کتاب در سال 1991چاپ شد ولی هنوز هم در دانشگاهها بای تدریس بکار گرفته می شود.

اما اخیرا کتاب دیگری از مالوینو MALVINO با نام Electronic Principles ویرایش هفتم پیدا کردم به همه ی اساتید و داشجویان برق و کامپیوتر پیشنهاد می کنم از این کتاب استفاده کنند. من این کتاب را نخوندم اما با شناختی که از ملوینو بدست آوردم مطمئنم که این کتاب بسیار مفید است.

لینک دانلود کتاب در آدرس های زیر آمده است. بعد از دانلود بخش های کتاب را با استفاده از Winrar به هم پچسبانید. حجم کل 50 مگابایت است.


دانلود قسمت اول

دانلود قسمت دوم

دانلود کتاب Handbook دیجیتال

این کتاب فوق العاده  به سرپرستی پروفسور Vogin G. Oklobdzija

در سال 2008 در دانشگاه تگزاس تدوین شده است. نویسندگان بخش های مختلف آن  هر کدام از کشور های گوناگونی هستن. به عنوان مثال فکر می کنم این نویسندگان که در صفحه هایXi , Xii, Xiii, Xiv آمدن ایرانی باشن

E. bozorgzadeh

Babak daneshmand

sIAMAK HAGHIGHI

m. SARRAFZADEH

هرکدام از نویسندگان خودشان آدم های بزرگی هستن. به عنوان مثال wAYNE WOLF که از نویسندگان به نام کتابهای دیجیتال و vlsi است.

نام کامل این کتاب :

The computer engineering Handbook 

Digital systems and applications

است.


لینک دانلود: کتاب the computer engineering Handbook